Avtalenummer - fyll ut nummeret som gjelder for den dekningen du har: 30396189 Reiseforsikring familie 30396190 Reiseforsikring én person 30396192 Reiseforsikring student 30396193 Reiseforsikring pensjonist 30407044 Reiseforsikring ansatt/styre
Fyll ut skademelding på stedet. Ta gjerne bilder og noter navn på vitner. Du kan også kontakte Tryg på tlf: 55 17 26 69 om du har problemer ved melding av saken.
Vi formidler til forsikringsselskapet, som tar dialogen med de etterlatte. Dette gjelder både begravelsesstøtte, obligatorisk dødsfallforsikring og eventuell frivillig Kloss på kloss dødsfallforsikring.
Dette trenger forsikringsselskapet ved dødsfall:
Det er alltid en fordel når selskapet har mest mulig informasjon med én gang. De trenger tre ting:
Dokumentasjon på dødsfallet - altså dødsattest. Eventuelt kan man vente til dødsfallet er registrert i folkeregistret, men det tar vanligvis lenger tid.
Informasjon om hvem som er etterlatt, og hvilken relasjon denne / disse har til avdøde (ektefelle, samboer, barn): fødselsdato, e-post, telefonnummer, adresse.
Avtalenummer medlem eller samboer/ektefelle: 11319726 Avtalenummer ansatt i PF: 11735606
Vi anbefaler deg å laste ned "Bli frisk"-appen: Last ned i App Store Last ned i Google Play Her kan du enkelt sende inn henvisning og bestille behandling. Du kan også bruke appen til legekonsultasjon over video og chat.
Ta kontakt med Tryg Forsikring, telefon 55 17 26 69.
Avtalenummer for TrygID:
8569304 - PF Obligatoriske
8567703 - PF Pensjonistpakke
8567650 - PF Studentforsikring
Spørsmål og svar
Når et forsikringstilfelle er inntruffet er det viktig å melde dette til forsikringsselskapet uten ugrunnet opphold, og senest innen ett år. Hvis du ikke overholder meldefristen, risikerer du at retten til erstatning bortfaller. Ta kontakt om du har spørsmål.
Dette er et samleuttrykk for alle krav som skal meldes til forsikringsselskapet.
Avtalenummeret står på ditt forsikringsbevis. Dette finner du ved å logge inn.
Melder du skade elektronisk vil skjemaene etterspørre nødvendig dokumentasjon automatisk. Har du ikke det tilgjengelig, kan du avslutte skademeldingen og logge inn og fortsette på et senere tidspunkt.
Er du usikker anbefaler vi at du melder det som har skjedd til forsikringsselskapet. Da får du en konkret vurdering av din sak av en skadebehandler.